Dit jaar hebben we niet 1 maar 2 startzondagen gehad. Een startzondag met als thema ‘Welkom Thuis’. Wat mooi dat we zo samen het seizoen konden starten, ook al was het in 2 aparte groepen. Het werden onvergetelijke diensten, waarin we dankbaar waren voor wat God ons als gemeente heeft gegeven.
Suzanne en Madeleine openden de dienst met een dans op het lied: U bent door en door goed
Geen pen kan ooit beschrijven, Hoe liefdevol U bent
Heel Uw wezen is doordrenkt, Met goedheid ongekend
Mattanja ging met de hulp van bouwers aan de slag om het nieuwe meerjarenplan bekend te maken: (t)Huis van genade.
Onze droom als Evangelische Open Thuis Gemeente is een (t)huis van genade. De komende jaren willen we als gemeente groeien in genade. Door de genade van Jezus Christus zijn wij gered. Dat danken we niet aan onszelf, maar het is een geschenk van God. God heeft ons gemaakt en van ons – in Christus Jezus – nieuwe mensen gemaakt. Wij kunnen door Hem de goede dingen doen die Hij van tevoren al voor ons bedacht had. (Efez. 2: 8-10) We willen ons als gemeente beschikbaar stellen om Gods genade door te geven aan anderen.

Lied – Huis van Genade
Randolf heeft een lied geschreven voor onze gemeente passend bij ons meerjarenplan. Op de startzondag konden we dit bijzondere lied voor het eerst horen.
Hier sta ik, met lege handen
Hier sta ik, ik hef mijn handen op naar U
Hier ben ik, niets te geven
Hier ben ik, ik geef mij zelf aan u, aan U
Waarop zou ik kunnen roemen, alles is van U
In dit huis mag ik komen, in dit huis mag ik gaan
In dit huis mag ik wonen, in dit huis mag ik zijn
Want U bent een God van genade
Als ik in eigen kracht, het niet van U verwacht, raak ik bij U vandaan
En toch roept U mij Heer, trekt mij in liefde weer dicht naar Uw vaderhart

Een spelshow volgde om de beste kandidaat te vinden voor het bedrijf. De vier kandidaten waren heel verschillend en hadden elk hun eigen kwaliteiten. Maar het mooie was dat voor ieder van hen een plek was in dit bedrijf en ook in onze gemeente.
Het ‘welkom thuis’ klonk ook in de preek, de eerste zondag door Marja en de tweede door Martijn. God heeft een plaats voor ons waar we mogen komen en veilig zijn.
We werden deze dienst hartelijk verwelkomd met koffie en sloten de ochtend af met een tijd van ontmoeting en koffie. De aanwezigen genoten ervan dat dit mogelijk was.























































































Ik heb een hart gemaakt met 3 verschillende vakken. In het midden zit een doosje met ‘God’. Het 1e vak is een fotolijstje met een vraagteken er in en het betekent dat je het soms even niet meer weet. Maar God heeft daarvoor in Zijn doosje een vliegtuig. Hij weet namelijk al lang waar jij naar toe gaat of wat jij gaat doen. Het 2e vak is een ijzeren ketting in de vorm van een hart. Soms zit je vast in je leven en probeer je er heel hard zelf aan te trekken om weer los te komen, maar dan lukt het niet. God heeft daarvoor in Zijn doosje een boomstam. Want God is altijd sterker zodat Hij je wel los kan trekken. En dan zie je hoe mooi het hart echt is, met mooie diamanten. Het 3e vak is een plaatje met een slot. Soms kan je hart op slot zijn en trek je je terug in je kamer en lukt het je niet om je slot zelf te openen, bijvoorbeeld omdat je boos of verdrietig bent. Maar God heeft in Zijn doosje een sleutel zitten, hiermee kan Hij het slot openen en je vrij maken.
























De Zoon van God, genaamd Jezus, is waarlijk opgestaan uit de dood en daarom vieren we Pasen! We begonnen 1e Paasdag met een gezamenlijk Paasontbijt en daarna hadden we een feestelijke dienst voor jong en oud met zang, drama en dans. Wilma Oosterhuis sprak over het toepasselijke thema van deze dagen: “De kracht van de opstanding”. Geweldig om dit met veel gasten samen te mogen vieren.






















Zaterdag 7 juli was het zover, het jaarlijkse uitje met de kinderen. Deze keer ging de reis naar Appelscha naar Attractiepark Duinen Zathe. Rond 10 uur vertrok een stoet auto’s met stuiterende blije kinderen naar Appelscha. Sommige ouders haalden opgelucht adem, omdat ze even een paar uurtjes rust hadden, maar anderen vonden het toch best een beetje spannend om hun kind een paar uren te moeten missen.
Moe, maar voldaan reden om half 3 de auto’s weer terug naar Drachten.

















































